Teater Fusentast på besøk

Den Kulturelle Skolesekk

To skuespillere foran et raritetskabinett - Klikk for stort bilde Nordkjosbotn videregående skole

en

Vg2-klassene på Nordkjosbotn videregående skole hadde mandag 20. september besøk av Teater Fusentast, som vanligvis har sitt virke i Trondheim.
Dukkespillere og skuespillere Coby Omvlee og Jaap den Hertog ga oss «Sand mellom tærne», en tankevekkende og viktig historie, som foregår i en liten by i Nederland/Holland. Stykket forteller historien om den jødiske jenta Hetty og hennes familie før, under og etter 2.verdenskrig.
Scenen er et Raritetskabinett med hus, dukker og figurer som blir avdekket ettersom spillet går sin gang.

Det ble en varm og spennende seanse med mange skuffer og skap som ble åpnet for å avdekke Hettys liv. Elevene ble også innimellom utfordret fra scenen på hva som gjør historien aktuell også i dag, med økende flyktningestrøm og undertrykking av folkegrupper.

Vi takker for besøket og ønsker hjertelig velkommen igjen!

Foto: Trond Arnesen